lördag 18 juli 2015

Tekniken stannar när värmen stiger

Även om jag inte tycker om att bo i lägenhet så är det en lättnad varje gång jag kommer innanför dörren.
In i svalkan.
Det är nästan alltid svalare inomhus än ute.
När jag pustat en stund i soffan masar jag mig iväg till termometern för att kolla innetemperaturen. (Utetempen har pajat. Värmeslag?) 32 grader. Det är allt varmt om man kommer in och tycker att 32 grader i sovrummet är behagligt.

Andra tecken på sommarvärme: elektriska prylar som datorer och skrivare slutar fungera. (Hopplöst svårt att svara på bloggkommentarer, det blir i omgångar med flera omstarter.) Även mobiltelefoner får spel. Vi har exempel på alla tre. J var på väg att lämna in telefonen, men fick veta av kompis i mobilbranchen att det bara är värmen som ställer till det. När temperaturen sjunker fungerar telefonen som vanligt igen. Och jo minsann, vi åkte till kusten ett par dagar och där var telefonen precis som vanligt, låste sig inte, var inte brännhet hela tiden, klarade sig på en laddning längre än tre tinmar och internet fungerade.

Men ljusning i sikte; de närmaste dagarna ska temperaturen sjunka fem grader. Till... 34?
Hoppas, hoppas det håller i sig till nästa helg så att vi kan fira Disas första födelsedag utomhus!

Nu åker vi till kusten över helgen och andas.
Vi var som sagt där ett par dagar i veckan. Disa kom över sin rädsla för sand. Efter en halvtimmes testande och kännande lämnade hon handduken och satte sig i sanden. Tio minuter senare hade hon krupit iväg 30 meter rakt bort och hamnade till slut hon en tant på en handduk,






Övrigt? Jesús grupp är klar med skivinspelningen. Han är lättad, de är lättade, jag är lättad. Vi var alla trötta på denna skivinspelning. Nu är J alldeles lycklig och exhalterad över skivan, i veckan som kommer skickas den till... tryck... tillverkning.... och tills dess tja, så lyssnar vi via datorn när den samarbetar.
Får erkänna att trots att det inte är min musikstil är skivan riktigt bra!


2 kommentarer:

  1. Vi har också 35 grader... puh! Husbilen står i solen och det är för det mesta "svalare" ute än inne... Jag har jättestora problem med att ladda min dator (blä!). Tror nog att det har andra orsaker, men vem vet, kanske spelar värmen in också?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan vara värmen! Förutom att dator, skrivare och mobil påverkas här hos oss har även en mixer gått sönder... men det kanske inte kan skyllas på värmen:-)
      Jobbigt med datorproblem, kan du lämna in den tro?

      Radera

ny gadget

ny gadget