lördag 27 juni 2015

Portugal på födelsedagen

- Vad vill du göra på din födelsedag, undrade Jesús för flera veckor sedan.
- Inget.
- Inget?
- Nej.
- Klart att vi ska hitta på något.
- Nej. Det spelar ingen roll. Jag bryr mig inte.
- Vi kan bjuda hit vännerna, eller åka och grilla, nej det går inte, det är ju sommar... eller ha picknick, eller fira bara vi, eller...
- Nej.
- ... åka till Portugal...
- Portugal?
- Någon strand i Albufeiraområdet...
- Portugal?!


Så det är precis vad vi gör det! Åker till Portugal!
Det blir perfekt, för nu är det värmebölja i Sevilla. Sådär varmt så det känns som att få en stor hårtork riktad mot sig när det blåser. 42 grader både i morgon och på måndag. Men vi ska vara vid kusten och där är det svalt och skönt! Bada kan man göra också! Disa ska få premiärbada i havet, och i pool. Det blir toppen!

8 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen! Låter härligt med Portugal.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ett av de bästa ställena att fira födelsedag på tror jag :-)

      Radera
  2. Feliz Cumpleaños! Grattis! Parabéns! Ha det bra i Portugal!

    SvaraRadera
  3. Åh så härligt!! Det gjorde ni rätt i! Stort grattis!!! I efterskott gissar jag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det gjorde vi verkligen rätt i :-)

      Radera
  4. Grattis i efterskott! Inser att jag inte riktigt har koll på era födelsedagar. Snart är det dags förresten, vi väntar på er! Kram /Hillevi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, hur ska du kunna ha koll på det :-)
      En månad till bara, lite mindre, så är vi i Sverige!

      Radera

ny gadget

ny gadget