måndag 27 april 2015

Sköldpaddor och en talande klocka

Vi måste ha nöjda elever, Jesús och jag, för båda har vi fått presenter.
Jesús tackade visserligen nej till de två sköldpaddor som en pojke hade fångat i floden, men påsen med ägg från en familjs höns har vi haft glädje av.
Och jag fick mycket oväntat en talande klocka. Klockan talar svenska!
Klockslaget och rösten stämmer dock inte överens, rösten går tolv timmar och en kvart efter, men det är lite kul, så jag tror inte att jag kommer att ställa om den även om jag kommer på hur man gör. Däremot kommer jag nog efter ett tag att leta rätt på en knapp som stänger av rösten, så att den bara talar när jag vill att den ska tala.

4 kommentarer:

  1. Nej till sköldpaddor?! ;)

    SvaraRadera
  2. Apropå nåt annat: Jag jobbar just nu på en distanskomvuxskola och har en elev som bor i Spanien. Han säger att Bokus skickar böcker utomlands nu för tiden! Värt att kolla upp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det stämmer! Och dyr som sjutton är frakten, så det går inte att beställa så ofta:-)

      Radera

ny gadget

ny gadget