fredag 16 januari 2015

Skrattet

Youtube är fantastiskt. Vilka grejer man hittar där!
I natt till exempel, när jag borde ha sovit, hittade jag det ena filmklippet roligare än det andra. Och till slut hamnade jag på detta här nedanför, med den dålige förloraren och Arne Hegerfors, och allt uppdämt fnitter bröt ut, jag skrattade så jag skrek och tårarna trillade mellan tangenterna.
Här är ett annat roligt klipp, med en dålig förlorare från min hemstad.

Jag tror att skrattet har börjat komma tillbaka. Det försvann och det känns som om jag inte har skrattat på flera år. Vände det med lillan? Ja, jag tror det.
Och nu har jag plockat fram min gröna trolleripåse ur byrålådan och kommer förmodligen att börja en väldigt rolig kurs om ett par veckor!
Heja!





Vilka är era roligaste youtube-favoriter?

10 kommentarer:

  1. Börjar man titta på Youtube så fastnar man lätt, man börjar på en sak och en stund senare är man inne på något HELT annat. Fascinerande...
    De senaste åren tittar jag varje jul på denna för att komma i julstämning. När jag sett den ropar jag på mannen min och ser den igen, vi skrattar lika hjärtligt varje gång.
    https://www.youtube.com/watch?v=8-0WVfj76bo&feature=player_embedded

    Lustigt det där med skratt för ibland blir det så där uppdämt och sedan skrattar man och fnissar åt allt. Och så undrar man varför man inte skrattade tidigare, det är ju så härligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vilken kul jultradition!
      Youtube är precis som ett uppslagsverk där det ena leder till det andra!

      Radera
  2. Den här med Carl-Einar Häckner cirkulerar rätt friskt på facebook just nu...
    https://www.youtube.com/watch?v=5QEU8y6itUg

    SvaraRadera
  3. Fick inget ljud i datorn! Himla teknik! Får komma tillbaka.
    Trollar du? Jag kan inte ens trolla med knäna!
    Vad är det för kurs?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska eventuellt gå med i Sevillas magiska cirkel:-) Trollar endast litegrann, nu ska jag ta tag i det där!

      Radera
    2. I föreningen är det lektioner varje vecka, test inför jury samt trollkarlar på besök!

      Radera
  4. oj vilket roligt klipp, särskilt det med lokal anknytning :)

    SvaraRadera

ny gadget

ny gadget