torsdag 28 augusti 2014

Musik och TV-program år 2014???



Nu behöver jag lite hjälp.
Vi har en första år-bok till Disa att fylla i, ja, lite av varje ni vet, första steget, födelsevikt och en massa grejer.
Men det är en sida vi har svårt att skriva på, för vi har inte hängt med, varken i Sverige eller i Spanien.
Världshändelser och dagens rubriker den 25 juli är väl svårt att svara på nu i efterhand (vi kan det definitivt inte, var upptagna med annat den dagen), men det här:

Musiken som gällde var...

Det här var populärt på TV/i mobilen...

Det här var modernt...

Sportstjärnor vi gillade...

En liter mjölk (Sverige, ekologisk) kostade...

Så hjälp oss nu, så inte Disa behöver skämmas över sina uselt uppdaterade föräldrar...



13 kommentarer:

  1. Åh, nu får jag skämmas. Precis en sån bok köpte vi till vår dotter. Den är ytterst lite ifylld och nu är hon två och ett halvt. Ska försöka hjälpa dig och sen fylla i vår egen bok när jag kommer hem.
    Musik: p3 har spelat mycket Robyn, Far och sons marguerita och div. house som jag inte minns namnet på. Hela världen tycks titta på Game of thrones. Modet har jag inte haft koll på men folk har haft så lite kläder som möjligt pga värmen. Sporten har gått mig förbi. Mjölken kostar 5-7 kr beroende på märke. Hoppas fler kommenterar så du får lite mer info.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ta tag i det nu och fyll i:-) Det är roligt att ha en sådan bok när man bilr äldre.
      Game of thrones, är det en tv-serie?
      Finns det prylar och grejer som är moderna? Jag kom inte på några plagg, men tänkte att så kallade smarta telefoner är moderna. Hm.
      Har lyssnat på Far och son-låten nu. Vet verkligen inte vad jag ska säga... Så den har spelats mycket alltså...

      Radera
  2. Den låt som mest slitet ut radion - alla kanaler - i år måste vara den fruktansvärda Happy med Pharrell Williams. http://youtu.be/y6Sxv-sUYtM Lite småokej de första tio gångerna, men när den spelas ÖVERALLT HELA TIDEN blir den outhärdlig.
    TV har jag ingen koll på, men vad det gäller mobilappar är det nog spelet 2048. Eller så är det inte alls så o bara jag o mina bekanta som är totalt efter. Hur som helst är det ett kul spel. :)
    Modernt får nån annan svara på, jag har ingen koll. Mode är för de som inte hittat sin egen stil.
    Sport? Nae, jag gör inte sånt... O jag tror inte de isländska ryttarstjärnorna jag känner till är kända utanför islandshästsporten.
    En liter ekologisk mjölk BORDE jag veta, vi köper det varje dag, men... Jag kollar ju aldrig på kvittot! Man tar sina fyra paket mjölk och ställer i korgen, vad de kostar spelar inte så stor roll. Fanns inget matkvitto i väskan heller. Dock vet jag att Änglamarks ekologiska mjölk tillverkas av Falköpings mejeri men är billigare än mejeriets egna mjölk. O ändå väljer vi Hjordnära när det finns. O all minimjölk är nu för tiden ekologisk, det är jättebra! Det saknar dock Hjordnära i sitt sortiment så vi köper Falbygdens eller Arlas. Stortrollet tycker Arlas är godare, jag tycker tvärtom.
    Rubriker den 25 juli borde du väl kunna få fram genom att dra i lite gamla kontakter? (= Det ska väl va attan om de inte ligger kvar i NewsPilot fortfarande? Jag skulle maila Claesson eller... ehum... vad hette han nu då... inte Morgan, den vettige... som var nyhetschef i Skara... du vet... han som Maria alltid var stand-in för... Men hjärnsläpp!! Hoppas du fattar vem jag tänker på, jag skriver en ny kommentar när jag kommit på namnet sen! Eller, kolla med CC eller Maria, Karin, Åsa eller nån av de andra som är kvar där. Jag har noll koll... Jannes namn ser jag som fotograf ibland, han kan säkert kolla åt dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aldrig hört talas om Pharrel (kul namn), inte hört låten heller förrän nu. Den är väl okej, men förstår vad du menar om ifall denn spelas hela tiden... Skriver upp den.
      Jag fattade inte frågan med mobilen med det gjorde du.
      Varför Hjordnära?
      Du tänker på Ronny förstås:-)
      Jag har fixat tidningar från den 25 nu, de ligger i Sverige och väntar på mig:-)

      Radera
    2. Ja, det var klart det va Ronny jag tänkte på. Att ett namn kan så totalförsvinna! :D
      Hjordnära görs i Hjo, det är närmare än Falköping om man bor på denna sidan Skövde. :) Plus att det är ett helt ekologiskt mejeri, Falbygdens gör en massa konventionell mjölk. O så har Falbygdens köpt Klings glass o ändrat receptet, så den är inte lika god längre. Sånt gör man inte ostraffat.
      Som sagt, den idiotiska Happy-låten har varit årets sommarplåga här. Att jämföras med Macarena och Ketchup song för några år sen. GAH!
      Ibland är det bra med fina kontakter på tidningarna. :)

      Radera
    3. Hjo-Hjordnära. Tänk, det hade jag inte räknat ut själv, har undrat över den konstiga stavningen :-)
      Men det är för jäkligt det du säger om Klings! Har de ändrat Klingsrecepten?!?

      Radera
  3. Nu är ju inte året slut ännu men typiskt måste ju ändå vara att folk har hällt isvatten över sig (i hela världen) till förmån för ALS.
    Spanien kom absolut sist i fotbolls VM.
    Rekordvarm sommar i Sverige och rekordsval i Spanien.
    Bad faktiskt folk spara dagens tidning från den dag mina barn föddes, i pappersformat alltså :-), vet inte om man kan köpa i efterskott...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade ingen aning om isvattnet.
      Har (i efterhand) bett om sparade tidningar från den dagen.
      Fotbolls-VM och vädret är värt att nämna!

      Radera
  4. Ja, kolla ICA!
    National Geographic måste ha en bra kanal.
    Game of thrones är alltså en tv-serie? House of cards har jag hört talas om, nu när du säger det.
    Hm... street art, vadå, som något klädmode???
    Top less ett uppsving:-) ?
    Bra spotify-lista. Ska kolla nyhetslänken!

    SvaraRadera
  5. Populärt i mobilen måste ju vara Poddar, eller podcasts som det heter. Sen är det ju väldigt inne att hålla sig uppdaterad och att synas på alla sociala medier (Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram osv). Och angående idrott så är ju löpning väldigt poppis just nu. I motionsform för oss vanliga människor alltså. Mode har jag inte så bra koll på men tycker det verkar som om många tjejer har såna där stora fladdriga byxor i bomull, gärna mönstrade. Och jag antar att det är resårmidja.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där sa du något! Podcasts! Det ska jag skriva i boken!
      Och de där byxorna, de har jag faktiskt sett, inte tänkt på det bara.

      Radera
  6. 7 gårdars ekologiska kostar 13,20 medans arlas kostar 11,50. Förvånansvärt lite naturprogram på den kanalen. Mest program som dokumentärserier om folk som gräver efter guld i yukon, någonting om nazityskland och program som sätter igång tittarens hjärna.
    GoT är både en tv-serie och en bokserie.
    Street art som i att måla tavlor direkt på husväggar. Kan också innefatta rondellhundar och guerilla gardening.
    Läste en artikel där man jämförde hur ofta personer i olika länder solar top less, de nämnde också att det blivit mer populärt.

    SvaraRadera
  7. Vad dyr mjölken har blivit! Jag trodde att den låg på ungefär åtta kronor fortfarande.
    Jag tänkte väl det med street art, fattade inte vad det hade med kläder att göra, och det hade inget med kläder att göra heller.

    SvaraRadera

ny gadget

ny gadget